MOTTO: Spokojený zákazník = spokojený řidič = spokojená firma
I. Úvod
Posláním Etického kodexu společnosti TAXI AUSSIG s.r.o. je stanovit etické normy chování – základní principy, které bude společnost TAXI AUSSIG s.r.o. a její kmenoví i smluvní pracovníci dodržovat při poskytování služeb svým klientům jako fyzickým osobám, které nevstupují do vztahu s v TAXI AUSSIG s.r.o. rámci své podnikatelské činnosti.
Cílem kodexu je
- zvyšovat ochranu klientů jako spotřebitelů
- napomáhat klientům porozumět povaze a obsahu poskytovaných služeb
- napomáhat prosazování korektních vztahů mezi TAXI AUSSIG s.r.o. a klienty
- podpořit rozvoj služeb na trhu
Činnost společnosti TAXI AUSSIG s.r.o. se vždy řídí zásadami a principy vyspělé moderní společnosti založené na poctivém přístupu nejen v obchodním, ale i osobním životě.
- II. Důvod etického kodexu
Pravidla o provozování taxislužby jsou dána zákonem č. 111/1994 Sb., který byl změněn zákonem č. 102/2013 Sb. Přesto platí jistá morální hranice, která stanovuje profesionalitu při provozování taxislužby. Morální hranice, která je obzvlášť v oboru provozování taxislužby a poskytování služeb s tím souvisejících mimořádně důležitá. Jde o pravidla etického chování jak k zákazníkům, tak i vůči sobě navzájem. Jde o nastavení profesionálního přístupu, posílit profesní identitu a nastavit normy k obecné spokojenosti. Lze říci, spokojený zákazník – spokojený řidič, my k tomu přidáváme spokojená firma.
III. Zásady chování
Činnost společnosti TAXI AUSSIG s.r.o. se vždy řídí zásadami a principy vyspělé moderní společnosti založené na poctivém přístupu nejen v obchodním, ale i osobním životě. Nedílnou součástí těchto zásad jsou:
- poctivé, čestné a morální podnikání
- dodržování požadavků právních předpisů regulujících příslušnou činnost, včetně respektování standardů a dalších dokumentů daného oboru činnosti
- vzájemné dodržování úrovně poskytovaných služeb
- respektování obchodního tajemství a důvěrnosti informací
- podávání pravdivých a úplných informací o skutečných vlastnostech služeb
- korektní vyřizování reklamací a stížností.
A. Dodržování etických a právních norem
Společnost TAXI AUSSIG s.r.o. při výkonu své činnosti na trhu nad rámec svých zákonných povinností dodržuje etická pravidla upravující postupy a chování vůči klientům uvedená v Kodexu. Pravidly uvedenými v Kodexu se řídí i všichni pracovníci TAXI AUSSIG s.r.o. a smluvní partneři, především řidiči vozů taxi.
B. Dodržování principu rovného a nestranného jednání
Společnost TAXI AUSSIG s.r.o. přistupuje ke všem svým klientům nestranně a neuplatňuje neodůvodněná zvýhodnění.
C. Výkon činnosti s odbornou péčí
TAXI AUSSIG s.r.o. poskytuje svým klientům služby kvalifikovaně, profesionálně a svědomitě, s řádnou péčí, s přihlédnutím k individuálním potřebám a požadavkům klientů. Pracovníci společnosti TAXI AUSSIG s.r.o. při komunikaci se zákazníky poskytují informace přesně a bez zbytečných průtahů.
D. Průhlednost a srozumitelnost informací
TAXI AUSSIG s.r.o poskytuje klientům ohledně svých služeb a podmínek, za kterých jsou nabízeny, nezkreslené, pravdivé a jasné informace.
E. Povinnost poskytovat dostatečné informace před uzavřením smlouvy
Společnost TAXI AUSSIG s.r.o. poskytuje svým klientům dostatečné informace a vysvětlení týkající se budoucího nebo existujícího smluvního vztahu klienta se společností TAXI AUSSIG s.r.o. včetně nabízené služby.
F. Dodržování pravidel pro reklamní a propagační činnost
Při propagaci svých služeb a reklamní činnosti společnost TAXI AUSSIG s.r.o. uvádí pravdivé informace, nezamlčuje důležité skutečnosti a nenabízí výhody, které nemůže zaručit. Dodržuje principy serióznosti reklamy, což platí i pro srovnávání vlastní služby se službami konkurence.
G. Dodržování dobrých mravů, pravidel hospodářské soutěže, obchodních zvyklostí a poctivého obchodního styku
TAXI AUSSIG s.r.o. dodržuje dobré mravy, pravidla hospodářské soutěže, obchodní zvyklosti a pravidla poctivého obchodního styku. TAXI AUSSIG s.r.o. soutěží s konkurenty nabídkou kvalitních služeb a nepodbízí se klientům poskytováním neodůvodněných výhod.
H. Dodržování ochrany osobních údajů a důvěrnosti obchodních informací
TAXI AUSSIG s.r.o. zachovává důvěrnost informací souvisejících se smluvním vztahem ke klientovi a dodržuje povinnost mlčenlivosti. Osobní údaje o klientovi zpracovává v souladu se zákonem na ochranu osobních údajů.
IV. Pravidla poskytování služeb
Služby jsou pracovníky a řidiči TAXI AUSSIG s.r.o. poskytování podle předem stanovených pravidel. Každému zákazníkovi věnuje řidič maximální pozornost a snaží se mu vyhovět s respektováním ekonomických pravidel společnosti TAXI AUSSIG s.r.o..
Cílem pravidel zakotvených v etickém kodexu je vybudovat u zákazníka pocit „chci se vracet“, loajalita a bezkonfliktnost jsou na prvním místě. Řidiči TAXI AUSSIG s.r.o. ctí při své práci především tyto zásady:
- Profesionální vystupování a přístup ke klientovi
- Vždy ochota pomoci (pracujeme ve službách)
- Nepovýšené chování, maximální ohleduplnost, chování v souladu s dobrými mravy
- Vždy pravdivé informace o jízdě a vzdálenosti
- Vozidlo taxi udržovat v čistém stavu a to i v interiéru.
- Ve vozidle nesmí být reklamy a nabídky služeb s erotickým či vulgárním obsahem neschválené
- Práci řidič nevykonává pod vlivem drog, alkoholu či jiných omamných látek a tyto látky nepožívá ani v průběhu výkonu práce.
Pravidla chování k zákazníkům:
- každý zákazník si zaslouží ze strany řidiče příjemné a slušné vystupování
- řidič dodržuje pravidla TAXI AUSSIG s.r.o. pro vnější a vnitřní označení vozu prvky firmy (polepy vozu, vizitky)
- řidič musí být vždy čistě upraven a oblečen
- přistavení vozidla taxi kdekoliv na území Ústí nad Labem se neúčtuje
- předem dohodnutá cena je vždy respektována a to jako cena maximální, při zachování dohodnuté trasy a doby čekání
- při prvním setkání se zákazníkem řidič vždy pozdraví první, zákazníka uvítá a zeptá se na cíl cesty
- v případě dohody o provedení služby otevře zákazníkovi dveře, zákazníka usadí, zavře dveře a uloží zavazadla
- během jízdy řidič nekouří, nepožívá alkoholické nápoje, nejí
- během jízdy může řidič informovat zákazníka o dalších službách TAXI AUSSIG s.r.o. o způsobech účtování služeb a možnostech jejich úhrady
- ve vozidle musí být na viditelném místě pro zákazníka umístěn ceník služeb, PRŮKAZ ŘIDIČE TAXISLUŽBY a taxametr, ( zpětné zrcátko)
- vyúčtování cesty musí být řidičem provedeno srozumitelně a správně dle předchozí dohody se zákazníkem a v souladu s ceníkem TAXI AUSSIG s.r.o., v případě dotazů či nejasností poskytne řidič zákazníkovi podrobné vysvětlení
- řidič přijme platbu od zákazníka dohodnutým způsobem, vydá potvrzení o úhradě a vrátí hotovost
- po ukončení jízdy řidič vyndá zavazadla, v případě potřeby pomůže donést zavazadla do přiměřené vzdálenosti od vozidla, následně se rozloučí způsobem odpovídajícím základním normám slušného chování
- řidič může odmítnout uskutečnění přepravy zejména v těchto případech:
a) odmítá-li se zákazník připoutat,
b) je-li zákazník pod silným vlivem alkoholu či jiné návykové látky, nerespektuje-li pravidla slušného chování dle křesťansko-židovských tradic, hrozí-li nebezpečí fyzického střetu či napadení.
c) má-li zákazník natolik znečištěný oděv, že důvodně hrozí znečištění interiéru vozidla,
d) odmítá-li zákazník při nástupu do vozidla přestat kouřit.
V. Uplatňování kodexu
TAXI AUSSIG s.r.o. zveřejňuje Kodex na svých internetových stránkách www.taxiaussig.cz a vhodným způsobem informuje své klienty o tom, kam se mohou obracet se svými podněty a případnými stížnostmi. Každý spotřebitel, který využil služby společnosti TAXI AUSSIG s.r.o. má plné právo uplatňovat svou případnou stížnost písemně na adrese TAXI AUSSIG s.r.o. Masarykova 1486/76, Ústí nad Labem-centrum, 400 01, nebo na info@taxiaussig.cz
VI. Dodržování etického kodexu
Při porušení Kodexu přijímá TAXI AUSSIG s.r.o. vůči svým zaměstnancům přiměřená opatření v souladu s pracovně právními předpisy (např. morální, finanční povahy). Následky porušení Kodexu ze strany externích spolupracovníků jsou řešeny v souladu s příslušnou smlouvou uzavřenou mezi společností TAXI AUSSIG s.r.o. a externím spolupracovníkem a vyplývají rovněž z právních předpisů o náhradě škody apod. Tento Kodex nabývá platnosti dnem jeho přijetí vedením společnosti.
Pro zaměstnance společnosti nabývá tento kodex účinnosti jeho vyhlášením vedením společnosti TAXI AUSSIG s.r.o.